Vaggvisor

Jag kan inte sova. Pappa pratade med securitas så de ska komma ut och tejpa fönstren nu i natt, och sen ska glasmästaren komma ut i morgon bitti och laga dem. Jag tycker att det är jätteläskigt det här. Tänk om de hade kommit in! Tänk om de hade vait i vårat hus och vi inte hade had vetat om det, om vi tillexempel hade sovit och de hade varit på nedervåningen. Skitläskigt. Nu hör jag att securitas bilen åker in på gården. Ska lugna ner mig nu. Vi har ju larm. Ingen kan komma in i vårat hus. Och securitas är här och fixar nu så att fönstren ska vara säkrade till i morgon när vi kan byta dem. God natt!

Jag lyssnar på lite vaggvisar för att jag ska bli trött. Dessa två hörde jag ofta när jag var liten. Den med Carola blir man faktiskt trött av. Den andra är mäst nostalgi ;P


Byssan lull sjungen av Carola


 och trollmors vaggsång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback