Gamlingar

Hej bloggen.
Fotograferingen i dag på servicehuset gick bra. Pensionärer är så snälla och glada  när man kommer dit. De vill prata och berätta saker om sitt liv. Det var speciellt två stycken pensionärer som märkte ut sig. Det var en man som hade varit fotbollsproffs i USA och höll på och berättade om sin karriär som han hade haft. Det var en ganska intressant historia.
Sen var det en dam som hade varit barnmorska på Karolinska. Hon kom fram till mig och frågade om jag var född på KS. Jag svarade att det är jag. Hon fortsatte och sa att jag kanske var med när du föddes då och så frågade hon hur gammal jag var. Jag sa att jag var 18 och då kom hon på att hon hade slutat då. Men sen sa hon, din pappa då, är han född på samma sjukhus. Jag svarade ja för det är han. Då blev hon jätteglad och sa att hon kanske var med när han föddes. Haha
Det fanns jättemycket att fota på servicehuset, de gamla har så mycket de kan göra där. Det fanns gym, Slöjd, bingohall, de körde biograf i matsalen på eftermiddagarna, datasal, fik och massa annat. Snacka om dagis för äldre. På ett sånt hem ska man garanterat bo när man blir gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback