Dagens funderare: Ursprung spelar ingen roll!

Varför är vissa människor så inskränkta i sig själva. Det ska inte spela någon roll vad du kommer från för land. De ska inte heller spela någon roll om du har ett "svenskt" eller ett "utlänskt"  namn.  Jag förstår fortfarande inte dessa människor som diskriminerar en för att man har ett utlänskt namn eller ser utlänsk ut. Jag har ett tyskt namn för att min mamma kommer från österrike. Men jag är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Jag kan inte ens tyska. Det är samma sak med min pojkvänn, han kommer inte från Sverige men han kan svenska nästan som vilken svensk som helst.  Det ska inte spela någon roll om man heter Anders, Hassan eller Günder i förnamn. Man ska bli bemött på samma sätt i alla fall. Man ska ha samma rättigheter. Jag pratade med en jätte otrevlig dam idag på telefonen. Lägg ner liksom. Det finns så många människor i Sverige som har ett annat ursprung. Så varför har inte Sverige vid det här laget lärt sig hur man behandlar människor. Jämställdhet? Om vi i Sverige har kommit fram till en ganska jämställd situation mellan männ och kvinnor så tycker jag att det ska vara samma sak mellan olika bakgrunder i samhället. Alla ska ha samma chans att få ett jobb man söker oavsett om man är man, eller kvinna eller har en utlänsk bakgrund. Alla som väljer att bo i ett land ska ha samma förutsättningar. Skärp dig Sverige!


Kommentarer
Postat av: Rosie

HEJ BLOGGEN

2009-03-24 @ 21:39:49
URL: http://habibtirosie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback