Dagens funderare: Buss och tåg.

Snacka om att det finns konstiga typer när man åker kommunalt. medbuss och tåg menar jag. När man åker tåg så brukar alla som sitter i samma vagn som en själv alltid vara jätte inne i sin egen värld och det brukar aldrig vara någon som pratar med en. Alla brukar sitta i sin egna lilla värld och inte prata med någon, om man inte åker i något sällskap. Då brukar man prata med sitt sälskap. Annars brukar alla vara jätte tysta och inte snacka. Sitter man vid ett bord med fyra personer så kan man i bland titta lite konstigt på de som sitter mitt i mot, för att kolal vad de är för en person som ska sitta mitt i mot en hela resan. Varför är det så? Varför kan inte männsikor vara lite mera öppna när de åker buss och tåg? På det senaste halvåret som jag har åkt tåg (jag åker ofta) så har det varit två stycken som har pratat med  mig. Den första var en gammal dam som hälsade och pratade lite,men gamla är ju oftat pratglada och vill prata om sitt liv. Den andra var i går, det var en gämngammal tjej som började prata med mig. Hon var väldigt trevlig och öppen. Lätt att prata med. Jag tyckte att hon var väldigt trevlig för att bara ha träffat henne där på tåget. När jag satt och pratade med henne halcva min resa ( hon skulle gå av sen) så upptäckte jag hur snabbt tiden går när man har någon att prata med på tåget. Så varför pratar man inte med varandra på tåg och bussar. Tiden går ju så betydligt snabbare då och man får även bekanta sig med nya människor.

En liten sak som stär mig är hur folk kan ha så starka perfymer på bussar och tåg. De vet att de ska sitta någon/några timmar med andra människor relativt instängt på ett tåg eller en buss. Men endå ska de ha på sig en hel parfymflaska med parfym så att andra personer får ont o huvudet. Jag är inte allergisk eller känslig för dofter men det var en man som hade så mycket parfym så sig så det jag fick lite ont i huvudet. Okey det är roligt att lukta gott men i lagom mängd. Tänk på de männsikorna som faktiskt är allergiska mot sådant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback