Studenten, du är saknad :)

Åh, vad jag saknar sudenten! Jag kolla igenom bilderna hela tiden från den dagen och åh vad jag saknar det. Det är verkligen en speciell känsla att gå till skolan den där dagen och veta att det är sista gången vi kommer sitta i det där klassrummet tillsammans, det är sista dagen jag går på gymnasiet, det är sista dagen för allt som har med den skolan att göra. Men samtidigt är det första dagen på något annat mycket spännande, för nu är man vuxen och måste ta ansvar, måste söka jobb eller välja att plugga vidare. Nu ska man söka lägenheter, betala ränkingar och allt det där.

Det känns faktiskt väldigt bra att inte behöva gå tillbaka till skolbänken för första gången på 12 år! Men samtigigt saknar jag John Bauer. Jag saknar inte skolan, och jag saknar inte läxorna. Men jag saknar alla från klassen, och speciellt vårat tjej gäng som satt längst fram på vänster sida när man kom in i klassrummet. Jag saknar att komma till skolan på morgonen och träffa alla. Jag saknar att sitta och chatta eller sitta uppe på bdb på lektionerna i stället för att plugga, jag saknar att bli sur på Sohir för att han inte har fixat internet, jag saknar att få damp på datorn för att den hänger sig innan man hinner spara ett arbete. Ja ni som gick i klassen eller på JB över huvudtaget vet vad jag menar :P
Ni tjejer från klassen, vi måste träfafs :D Jag saknar er <3

Jag ska inte plugga i höst, i bland ångrar jag mig att jag inte sökte in redan till hösten men jag hade verkligen ingen ide om vad jag skulle plugga när vi skulle välja i våras. Det har jag iof inte nu heller men det skulle vara skönt att börja med det nu till hösten iaf, då blir man klar snabbare och har det gjort. Det är klart att man inte ska söka in bara för att ha det gjort utan att man verkligen vet vad man vill. Så man inte läser i onödan liksom. Så länge man inte vet så är det baar slöseri på tid anserjag. Just nu tror jag att jag vill läsa till lärare av något slag, isåfall till barn som har något slags handikap och bli special lärare åt dem. Men jag vet inte säkert om jag verkligen vill det så därför har jag inte sökt in till lärarlinjen än.

Nu så har jag inget bestämmt till hösten över huvud taget, det skrämmer mig lite men det är samtidigt skönt. Jag ska ju så klart försöka hitta ett jobb och då har jag ju det, men omjag inte hittar något då? Vad ska jag göra då?

Detta blev ett långt inlägg med tankar bara, haha, sorry :P



Kommentarer
Postat av: sandra

Hejsan sötnos! Skulle du vilja rösta på "sandra" här?:



http://miimo.blogg.se/2009/august/finalisterna-ar.html



skulle betyda jätte mycket , den som vinner får en kryssning med båt, jag tänkte nämligen bjuda min föräldrar, så det skulle betyda jätte mycket :)

2009-08-07 @ 18:51:03
Postat av: josefine

fin blogg :)

2009-08-07 @ 18:52:38
URL: http://jesseforlife.blogg.se/
Postat av: melanie

grattis till studenten i efterskott :)

2009-08-07 @ 19:12:39
URL: http://melaniees.blogg.se/
Postat av: jossan

Jag saknar dig med gumman <3 men vill du träffas vet du faktiskt vart jag bor! :)

2009-08-08 @ 14:23:29
URL: http://emptyfaces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback