Torsdag

Hej bloggen! Tyskland är helt fantasktisk, det är en stor kontrast mot Sverige fast de ligger sa nära varandra. De äter mat hela tiden. Haha, men det är väldigt god mat!! Och bokstäverna pa tangentbodet är pa fel plats och sen har de Ü. Sa nu kan jag skriva mitt efternamn lätt. Haha Jag gillar tyskland. Och att alla pratar tyska. Det känns som jag är i min mamma och mormors hemtrakter, de kommer ju fran Österrike. Och Habibis kusiner är jättetrevliga!!

I gar när vi kom hit vid 9 sa akte vi hem till abeds kusin som vi sover hos och at frukost, sen kom det över lite av hans andra kuinser och vi satt och pratade lite med dem, sen skulle de aka iväg ett tag sa da passade jag och Habibi pa att sova lite för vi gick ju upp klockan 3 pa natten för att aka till skavsta. sa vi var lite trötta. Sa vi sov 2 timmar. Sen när vi var lite piggare sa at vi igen (mycket mat) tillsammans med Habibis kusiner och sen akte vi in till centrum har i staden/byn som de bor i. Jag köpte ett par jattefina skor, vita tygskor med broderier pü. Jattefina! och sen köpte jag en nagelfil i glas. Allt är sa billigt här. Skona och nagelfilenkostade bara 6 euro tillsammans.

I dag ska vi in till en större stad och shoppa lite mera. Ska bli kul. Shopping! :D:D
Jag har med mig kaneran hela tiden men ochtar mycket bilder men jag har inte med mig kabeln till kameran och de har ingen minneskorts läsare här. Sa jag ska lägga in alla bilder sen när jag kommer hem sa far ni se da.

Ps. Det finns mycket skog och berg här i Tyskland. Haha tyskarna säger att det finns mera i Sverige men jag tycker tvärt om. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback