Tyska

Åh vad jag önskar att min mamma lärde mig tyska när jag var liten. Min mamma komme från österrike, eller mormor men iaf. Mamma kunde ganska bra tyska. Men min mormor dog för 10 år sedan och efter det så har hon glömt sin tyska. För att hon inte har haft någon att prata med. Jag önskar så mycket att mamma hade lärt mig när jag var liten. Då skulle hon ha kunnat prata med mig nu efter att mormor har dött och sen skulle både hon och jag ha kunnat i stället för att ingen kan. Det känns som att lite av mitt ursprung är ett mysterie. Jag kan ju så klart lära mig tyska, gå en kvällskurs eller något. Men jag har svårt för språk så jag har ingen lust att gräva ner mig i böcker i ett annat språk just nu. Om andra måste plugga 100% för att lära sig så måste jag plugga 300% för att det ska fastna.
Jag har ju arabiska jag vill lära mig också. Snacka om att jag har mycket att lära mig. Men jag ska nog prioritera arabiskan nu, för den kan jag lite smått av redan. Ska lära mig lite så jag kan grunderna och kan göra mig förstådd liksom.

Nu sitter jag på praktiken och ska snart gå hem. Det har inte varit så mycket att göra idag. Jag har tagit lite passbilder och tagit imot beställningar idag. Men endå är det inte mycket att göra. Man vill hälldre ha saker att göra. Tiden går snabbare då. Aja jag slutar ju snart så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback