Jag har kört bil!!

Ja det är sant, i dag körde jag bil för första gången! och det gick riktigt bra. Jag körde i ungefär 3 timmar. När jag började var vi på en parkering en bit nedanför praktiken. Där var det väldigt lite plats så vi bestämde oss för att åka till en lite större parkering. För i början när jag körde tyckte jag att det gick väldigt snabbt bara man körde i typ 10 km/h, hahaha Men sen när vi kom till den lite större parkeringen så gick det bättre. Det var lite hoppigt i början men jag fattade ganska snabbt hur man skulle göra för att få i gång bilen utan att den hoppade och sen la av (vilket den gjorde några gånger innan jag fattade). Men iaf när jag hade fått i gång den så gick det bättre. Jag körde runt lite på en parkering och sen lärde jag mig att växla och sen gick det av bara farten. Jag styder bilden och svängde utan att tycka det var läskigt. I början var bilen väldigt stor men man vänger sig väldigt snabbt hur man ska göra. Efter att vi hade kört på parkeringen i en timme så åkte vill en liten väg som jag fick köra runt på i ett bostadsområde. Det höll vi på med en stund och sen så körde jag pappa till motorvägen. Men vid motorvägen så fick han ta över, för så snabbt kan jag inte köra än. Det snabbaste jag körde idag var 40 km/h :D Pappa körde på motorvägen till Willys och vi handlade lite. Sen körde jag oss hem genom att köra på småvägar och upp genom samhället. Det var jättekul och i morgon ska jag köra oss till praktiken!!!

Jag tycker att jag var jätteduktigt att lära mig att starta, svänga, gasa, växla och bromsa utan att bilen hoppar på bara några timmar. Jag körde till och med i rondell!!! Jag är stolt över mig själv. I morgon ska jag köra mera. Jag ska bli proffs på att köra så att när jag kommer till körskolan om ett tag så ska de tycka att jag är så duktig så de ger mig körkort direkt.. Haha :D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback