Hantverkare.

Jag förstår mig inte på hantverkare. De kommer försent och när de är där så gör det inte mycket eller så pratar de i telefonen. I dag hade vi två hantverkare hemma hos oss. Den ena skulle laga fönstren, han kom klockan 2 och tog med sig rutan och skulle komma tillbaka om en och en halv timme. Klockan tre hade han fortfarande inte kommit. Snacka om hantverkare. De passar aldrig tiden! Och den andra som skulle fixa med larmet han prattade i telefonen hela tiden. Och jag lovar att 70 % inte var jobbsamtal. Kan man inte sköta sina privata samtal på en annan tidpunkt när man är ute hos en kund. Oproffesionellt tycker jag. Nu ska jag så klart inte dra alla hantverkare över en kamm. Men det är de erfarenheterna jag har av hantverkare. Och då gäller det inte bara det här tillfället utan många. Kan de inte bara göra sitt jobb. Man betalar ju dem i alla fall för att de ska sköta sitt jobb när de är hos en inte inte att de ska göra något annat!

Nu har jag fått ta ut mina agressioner som jag hade i dag. Tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback