Fästman, trolovade, blivande man!

Jag har tänkt på det här med fästman. Det låter så vuxet. Camil på min praktik pratar om habibi som min fästman. Visst vi är förlovade med fästman, trolovade, blivande man? Blivande man tycker jag om. Om några år! Om några år blir han min man. För vi har planerat att gifta oss om några år. Vissa tycker ju att man ska gifta sig inom ett år efter att man har förlovat sig. Men det tycker inte jag är nödvändigt. Bara man är är säker på att man till gifta sig. Och man kommer göra det. Vissa ser förlovning som en kärleksförklarning. Jag ser en förlovning som att man ska gifta sig och leva länge tillsammans. Men det handlar nog om hur man är uppfostrad och hur man ser på det hela . Jag är lite sådär att jag ska ha ett stort sagobröllop. haha Men allt är ju olika från person till person. Men jag älskar ordet blivande man. Du är min blivande man habibi. Jag älskar min ring med ditt namn i! Jag blir jätteglad varje gång jag ser den!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback