Boxning

Jäkla boxning. Jag förstår mig inte på det. Att man frivilligt har på sig boxnings handskar och går upp i en ring och man vet att man ska få slag på sig och mot ens ansikte. Det förstår jag mig inte på. Att massa människor står och hejar på en medans man slår skiten ur någon annan. Snacka om grupptryck. Men det är väl som allt annat. Man har saker som man tycker om och som man inte gillar. Jag tycker om hundar och pingis och hatar boxning. Och det finns ju andra männniskor som inte tycker om hundar. Kanske är rädda för dem eller tycker att de luktar illa. Jag vet inte. Och så finns det säkert människor som inte förstår sig på pingis. Skjuta en boll fram och tillbaka på ett bord liksom. Men jag gillar det. Samma tycker säker de som boxas.

Vad tycker ni om och vad gillar ni inte ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback