Flygvandrarhem och indisk mat.

I dag så åkte vi till arlanda för att hämta pappas kompis från flyget. och precis vid infarten till arlanda så står det en stor boing. Jag funderade först vad ett så jättestort flygplan gjorde precis utanför infarten till flygplatsen men sen kom jag på att det så  klart var det nya plygplansvandrarhemmet som har startat. Men jag hade ingen aning om att det skulle placeras precis utanför flygplatsen! Jaja nära och bra om det tröttnar på att vara vandrarhem och vill flyga iväg, haha ;P Nej men jag vet att det var en kille som köpte upp flygplanet, det hade stått i en hangar på flygplatsen väldigt länge och sen köpte han det om gjorde om det till ett vandrarhen med olika rumstyper, tre och fyra bäddsrum. Och i cockpit så finns det en svit med värsta panorama utsikten över arlanda. Riktigt coolt!! Jag skulle vilja sova på den, men det kostar. Ett rum koster en över 1000 kr, lika mycket pengar som en tur och retur flygbiljett kostar i europa. Och då sover man bara upp pengarna. Ja vad ska man säga, det kostar att sova på topp :P

Idag gjorde jag indisk mat, min indiska specialitet. Tikka masala. Jag kan bara inte få nog av den maten. Älskar den! Idag blandade vi i champinjoner i också för att variera lite. Det var faktiskt habib's ide. Det blev jättegott. :D

Nu ska jag gå och ha lite kvällsmys framför tv:n. Tror jag ska kolla på någon film.



Det är jättecoolt, ser verkligen ut som ett riktigt flygplan, men det är ju ett riktigt flygplan också, bara ombyggt lite innuti :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback